Deweloperzy budujący centra handlowe wciąż dostrzegają potencjał polskiego rynku planując nowe projekty lub decydując się na modernizacje już istniejących obiektów.  Niemalże połowa nowej powierzchni handlowej, która trafiła na rynek w pierwszym półroczu składała się z obiektów handlowych funkcjonujących na rynkach lokalnych od kilku lat poddanych rozbudowie lub modernizacji. W budowie w Polsce pozostaje wciąż ponad 800 tys. mkw. powierzchni handlowej głównie w największych miastach z czego  ponad 100 tys. mkw. stanowią rozbudowy obiektów.  
 
W ślad za rosnącymi wymaganiami względem infrastruktury i nowoczesności centrów idą także wymagania klientów w stosunku do oferty, jej zróżnicowania oraz obecności nowych marek. 
 
„Polska jest kluczowym rynkiem w tym regionie Europy i wiele firm planujących ekspansję w naszej części kontynentu swoje pierwsze kroki stawia właśnie nad Wisłą. Jako Polska Rada Centrów Handlowych widzimy duże zainteresowanie francuskich czy tureckich marek naszym rynkiem. Pomimo tego, że duża cześć z nich chce rozwijać się nad Wisłą poprzez franczyzę, to daje to także rodzimym przedsiębiorcom możliwość prowadzenia biznesu pod znanymi markami w centrach handlowych i na ulicach polskich miast. Z drugiej strony widzimy potrzebę aby promować polskie marki, które sygnalizują chęci ekspansji na rynkach międzynarodowych, zwłaszcza w regionie Europy Centralnej i Wschodniej do czego dobrą okazją będą czerwcowe Targi ReDI w Warszawie. Podczas przyszłorocznych targów deweloperzy będą prezentować portfolio obiektów z całego regionu Europy Centralnej w tym między innymi z Czech, Rumunii, Litwy, Słowacji czy Serbii” – powiedział Radosław Knap, Dyrektor Generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych.
  
Trzecia edycja targów odbędzie się 1-2 czerwca na Stadionie Narodowym w Warszawie. W drugiej edycji targów ReDI uczestniczyło ponad 1400 przedstawicieli najważniejszych firm z branży nieruchomości handlowych, ponad 350 przedstawicieli sieci handlowych i usługowych, ponad 50 wystawców, którzy prezentowali portfolio ponad 120 centrów handlowych z Polski oraz Europy Centralnej i Wschodniej.

 

źródło: www.prch.org.pl