Pod koniec ubiegłego roku nieruchomości związane z własną działalnością inwestycyjną firmy miały wartość 642,5 mln zł, jest to o 31,5 proc. więcej niż rok wcześniej.

– Oprócz przyrostu wartości, istotny jest przyrost liczby nieruchomości pracujących – komentuje Jarosław Broda, wiceprezes ds. finansowych. Nieruchomości pracujące, takie, które są wynajęte i które przynoszą przychód z miesiąca na miesiąc, miały na koniec roku wartość 625,8 mln zł i jest to więcej o 64 proc. Jednocześnie spadła wartość nieruchomości w przygotowaniu – ze 109 mln do 16,6 mln zł. To wszystko to efekt m.in. oddania do użytku Galerii Galeny.

 

Przychody ze sprzedaży wyniosły w 2015 r. 138,9 mln zł. Były one niższe niż rok wcześniej, kiedy to firma miała obroty rzędu 172,2 mln zł, co wynika z realizacji Galerii Galeny, realizowanej ze środków własnych.

– Był istny wyścig z czasem, by otworzyć ją jeszcze jesienią – powiedziała Ewa Bobkowska, prezes spółki. – Pełne przychody z nowych obiektów będzie widać dopiero w 2016 r. – dodał Broda.

 

Nieruchomości budowane przez spółkę finansowane są w części przez kredyty na konkretne projekty spłacane z wpływów z najmu.

 

Grupa kapitałowa P.A. Nova ma 21 spółek zależnych. Obecnie firma ma w portfelu 12 obiektów o łącznej powierzchni 117,7 tys. mkw., w tym dziewięć handlowych i trzy przemysłowe, realizuje 3 własne projekty, jak również zlecone (np. magazyn dla IKEA). W planach jest też projekt mieszkaniowy.

 

W 2012 roku w wyniku rosnącego zainteresowania inwestorów realizacją obiektów przemysłowych P.A. NOVA S.A. nawiązała współpracę z firmą TRW Braking Systems Sp. z o.o. (budowa hali przemysłowej w Gliwicach) oraz Doosan Babcock Energy Polska Sp. z o.o. (budowa hali produkcyjno-montażowej w Rybniku), konsekwentnie rozwijając swój udział w tym segmencie budownictwa. W ostatnim czasie w ramach Grupy kapitałowej P.A. NOVA zrealizowała 3 hale przemysłowe: w Rybniku, Siechnicach oraz w Wilkowicach.

– Zdecydowanie patrzymy teraz w kierunku związanym z przemysłem. Sektor handlowy jest już mocno nasycony, zwłaszcza w miastach, gdzie my działamy – do 100 tys. mieszkańców. Jest jeszcze miejsce dla parków handlowych wielkości 2-3 tys. mkw. dla 6-8 najemców. Będziemy także dalej współpracować z naszym stałym partnerem – podsumowała plany firmy Ewa Bobkowska.